Jak mluvit o migréně

Jak mluvit se svými blízkými o migréně?

Migrény mohou být "neviditelným" stavem, ale existují způsoby, jak se můžete otevřít své rodině a přátelům o tom, čím procházíte a jak jim mohou pomoci.

Mluvení o migrénách může pomoci zmírnit zátěž tohoto chronického stavu 

Pokud jste náchylní k občasné migréně, nejste sami. Asi 12 procent lidí ve Spojených státech (včetně 18 procent žen a 6 procent mužů) zkušenosti migrény, podle Migréna Research Foundation .

Migréna postihuje nejen osobu, která má útok, ale také všechny kolem sebe. Koneckonců si můžete nechat ujít tolik narozeninových oslav a šťastných hodin po skončení práce, než se stav začne vybírat na vašem společenském životě.

Migréna: Neviditelný stav

Součástí výzvy, jako je migréna, je to, že ji nevidíte.

"Když máte zlomenou nohu s obsazení, lidé ji vidí, pochopí ji a dveře vám otevřou bez otázek," říká Ellen A. Slawsby, PhD , ředitelka služby chronické bolesti mysli a těla a zaměstnanecký psycholog v Benson-Henry Institute v Massachusetts General Hospital v Bostonu. "Je však na lidech s migrénami, aby vysvětlili, že mají stav, který není vždy přítomen a aktivní, ale občas se rozhoří a představuje výzvy v jejich schopnosti zapojit se do aktivit."

Jinými slovy, budete muset učinit tento stav viditelné tím, že mluví o tom. Začněte s těmito strategiemi.

Necítte se provinile nebo stydět. Migréna je vážná a měla by být respektována stejně jako jiné zdravotní stavy. Také byste se neměli snažit skrýt to před svými dětmi.

"Není to pro dítě negativní, když se učí pomáhat pečovat o rodiče, kteří mají zdravotní stav," říká Slawsby. "Ve skutečnosti jim to pravděpodobně pomůže stát se více empatickými a dlouhodobě pečovat o lidské bytosti." A to neznamená, že nejste dobrá matka, pokud nemůžete jít na každý baseballový trénink. "

Pokud se vaše děti občas rozruší, že se nezabývají, buďte s nimi upřímní. Dejte jim vědět, že máte zdravotní stav, a že někdy onemocníte, ale budete se lépe. Poté naplánujte aktivitu, až se znovu budete cítit dobře. Dejte jim vědět, že s nimi můžete dělat věci, ale nemůžete s nimi být aktivní každý den.

Buďte čestní a konkrétní o svých potřebách. Začněte vysvětlením vašich konkrétních spouště migrény svým blízkým, aby pochopili, kdy se vzdáte určitého jídla nebo aktivity.

Pokud musíte odmítnout večeři s přítelem, řekněte jim, proč to nemůžete udělat a nabídněte přeplánování. Pokud se lidé zeptají, co mohou udělat, aby pomohli, pochopte, že to opravdu nevědí, tak jim to řekněte.

Například je v pořádku požádat svého manžela nebo přítele, aby provedl jednoduchý úkol, jako je vyzvednutí něčeho, co potřebujete z lékárny. "Většina lidí je ráda, že takové věci dělá," říká Slawsby. Klíčem je zeptat se.

Buďte připraveni na další migrénu, když udeří seznam denních (nebo týdenních) prací. Poté, když potřebujete odpočívat, mohou členové rodiny řešit několik úkolů. Pomáhá to udržet rodinu a domácnost v chodu a nechává méně času, abyste je mohli dohnat.

Poznejte své publikum. Slawsby doporučuje informovat lidi o tom, že vaše migrény mohou vzplanet a že když to udělají, budete potřebovat jejich podporu. Je však důležité používat správný jazyk.

Například u lékaře můžete použít stupnici bolesti 0 - 10, ale u vašich blízkých to není vždy užitečné. Hledáte léčbu od svého lékaře, ale soucit, porozumění a podporu od svých přátel a rodiny. Zkuste použít méně popisný a technický jazyk. Dejte svým blízkým vědět, že máte vzplanutí a ujasněte si, jak mohou pomoci.

Udržujte úroveň stresu pod kontrolou. Obzvláště užitečným tipem pro spolupráci s členy rodiny je naučit se zvládat stres, což je jeden z nejčastějších spouštěčů migrény.

Pokud jste ve stresu, když začnete pociťovat migrénu a zaskočíte na svého manžela nebo jiné členy rodiny, pravděpodobně ještě zhoršíte bolest hlavy a vaše vztahy. Naučte se identifikovat, kdy jste ve stresu nebo kdy se migréna blíží, a věnujte chvilku dechu a rekalibraci. Odpočiňte si na chvíli nebo požádejte někoho jiného, ​​aby se postavil kolem domu, což vám pomůže ze stresové situace a pomůže vám udržet vaše vztahy.

Zdroj: Everyday Health